Çatlak Tesbiti

Döşeme durumu bilgileri, kaldırım yönetim sistemlerinde önemli bir bileşendir. Yol bozulmalarının özellikle çatlakların hassas şekilde çıkarılması yüzey güvenliği için kritik bir görevdir. Emek yoğun ve maliyetli olan manuel anketler, çeşitli araştırmacıları otomatik kaplama sıkıntısı derecelerine ulaşmak için görüntü işleme kullanımını araştırmaya teşvik etmiştir. İnce yapıların çıkarılması bağlamında, bu yazıda, bir araca farklı şekilde monte edilmiş birkaç sistemi kullanarak gerçek koşullar altında yol çatlak tespiti için yeni bir yaklaşım sunuyoruz. Çatlakların hem fotometrik hem de geometrik özelliklerine dayanan böyle otomatik ve etkili bir yaklaşımdır. Görüntü yakalamanın kötü koşullarından kaçınmak için bir kenar algılama tekniğine ve yüksek konsantrasyonda çatlama piksellerinin varlığını doğrulamak için bir inceleme algoritmasına dayanarak, bu yaklaşım ilk adımda büyük bir çatlamaya ait olma olasılığı yüksek olan piksellerin seçilmesine izin verir. Aslında, bu yaklaşımın özgünlüğü, aralarındaki ilk adımda seçilen pikselleri bağlayan bir dizi ince filamentleri hesaplamanın önerilen yolundan kaynaklanmaktadır. Son olarak, elde edilen sonucu düzeltmek ve görüntüdeki çatlakların varlığını veya yokluğunu doğrulamak için bir işlem sonrası adımı uygulanır. Önerilen yaklaşımımız, çok çeşitli durumlarda ve tamamen gözetimsiz bir şekilde 2B kaldırım görüntülerinde çok sağlam ve hassas sonuçlar sağlar. Ayrıca, yenilikçi yönü hem 2D hem de 3D kaplama görüntülerini kolayca analiz etme yeteneğine de yansıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keklik resimleri

Ankara Kedi Evi

Posta Güvercin Türü