Kırmızı Mücadele

Kırmızı Mücadele
Kırmızı Mücadele

Erkekleri de içine alan, bilhassa kadınları yutan bir konudan bahsedeceğim. Kadınların bir kısmını huzursuz eden, bir kısmının hayatını cehenneme çeviren dönem. Hemen anlamışsınızdır zaten. Evet; reglden bahsediyorum. Çözümsüz çile, aynı zamanda mucize döngü. Tabii ki en çok kadınları etkiliyor ancak ben erkekleri de etkilediğini düşünüyorum. Şimdi bu dönemin zorluklarına hem kadın gözünden hem erkek gözünden bakmaya çalışacağım.

Biz kadınlar için olsa derttir, olmasa daha büyük dert. Olmadığında ya da geciktiğinde; istemsiz olarak duygu dalgalanmalarıyla, hassaslaşma ve fiziksel zorluklarla karşı karşıya kalırız. Olduğunda da bunların iki katıyla… Siz de benim gibi aşırı ağrılı geçiriyorsanız beni daha iyi anlayacaksınız. Zira ağrısız geçiren arkadaşlarımın ‘’aman ne var bunda abartılacak, düşünme sen o ağrıyı’’ dediklerini çok duydum. Regl dönemlerinde karşılıklı empati kurma ve sabırlı olmayı iki katına çıkarmamız gerekiyor. Regl olan birinin çevresindeyseniz ona biraz daha hassas, sabırlı ve hoş görülü davranmayı deneyin. Siz de bir kadınsınız ve onun yaşadıklarını anlayabilirsiniz. Kolaya kaçıp, her şeyi onun üzerine yıkmayın. Zaten insanlara kötü davranmak sizi de mutsuz ediyorken; karşınızdaki kişinin kaç kat mutsuz olacağını düşünmek zor değil, değil mi?

Regl olan tarafsanız; aşırı kırılgan ve duygusal olduğunuzun farkında olmalısınız. Karşıdan duyduğunuz bir şey size beş şey olarak gelebilir. Sinirlisiniz anlıyorum. Bunu kontrol etmek de çok güç onu da anlıyorum. Ancak biraz da karşıdaki insanı düşünerek davranışlarınızı kontrol altına almaya çalışmalısınız. Çevrenizdekiler her zaman yakınlarınız olmaz, yabancı insanlar da sizin durumunuzu bilmeyebilir. Bu durumda kendinize şunu uygulayın; size bir şey söylendiğinde sinirlenmeden önce durup bir nefes alın. Kendinize ‘’ben bu durumu şu an abartabilecek konumdayım, daha sakin olmalıyım ve anlamaya çalışmalıyım’’ deyin. Ben genelde aşırı duygusal olup bir an gülerken, çok mutlu hissederken; bir an mutsuz olup ağlamaya başlıyorum. Böyle olduğu zaman ben de kendime ‘’geçecek, şu an üzülüyorsun ama buna değmeyeceğini sen de biliyorsun, kimsenin kalbini kırmamaya çalış, ağlamak istiyorsan ağla ve rahatla Aysima’’ diyorum. İnanır mısınız bilmiyorum ama bunu yapa yapa kendimi bir nebze kontrol etmeyi öğrendim. Gerçekten işe yarıyor.

Ağrılarım için karnıma ve belime sıcak su torbası koyuyorum. Size önerim bu bölgelerde aşırı sıcaktan kaçınmanız çünkü bu zararlı. En yararlı yöntemim ise ayaklarımı olabildiğince yani dayanabileceğim en üst sıcaklıktaki suya koymak. Annem tuz da ekliyor, soğuğu çekermiş ne kadar doğru bilmiyorum J. Bunların yanında mide bulantınız için sıcak bir şeyler tüketin. Bitki çayları olabilir. Kusabiliyorsanız bir kere kusun. İnanılmaz rahatlatıyor. Eğer dayanamıyorsanız ve ağrınız geçmiyorsa bir ağrı kesici iğne sizi ancak ayağa kaldırabilir. Bunların hepsini kesinlikle ve kesinlikle sağlık koşullarınız normalse, doktorunuza danıştıysanız uygulayın. Doktorunuzun verdiği ağrı kesici, kanamanızı kesmiyorsa onu da önerilen dozda bu uygulamaların yanına ekleyebilirsiniz. Bir de ben tatlı krizlerim için bitter çikolatayı tercih ediyorum. Kalorisi diğerlerine göre daha düşük ve daha kontrollü tüketiliyor. Mutlu hissetmek isteyeceğiniz bir dönem olduğu için tatlı yeme konusunda kendinizi özgür bırakın derim. En önemli nokta; lütfen regl döneminde başkalarından utanmayın, kimseden saklamaya çalışmayın! Bu bir sağlık döngüsü ve asla ayıp bir şey değil.

Erkekler tarafından bakacak olursak; beyler sizin için de zor. Hayatınızdaki insan zor bir durumda ve duygularını yönlendiremiyor. Kesinlikle bunun bilincinde olmalısınız. O sinirlendiğinde umursamaz tavırlarla onu kışkırtmak ya da dinlemekten kaçınmak yerine, ılımlı yaklaşmalısınız. Hem fiziksel hem ruhsal bir acı çekiyor. Söylediği pek çok şeyi aslında istemeyerek söylüyor. Tabii bu durumu kullanıp üstünüze gelen insanlardan bahsetmiyorum. Kendinizi tamamen onun yerine koyamazsınız çünkü onun çektiği acının tarifi yok. Bunu kabullenmeli, ona göre davranmalısınız. Sakinliği sağlayacak olan taraf sizsiniz. Püf nokta kesinlikle olabildiğince fazla ilgi göstermenizdir ve en çok işe yarayan budur. Ped alıp getirmeniz pozitif bir davranış olacaktır. Sizin de bu durumdan utanmadığınızı, onun yanında olduğunuzu hissettirir. Karşınızdakinin bir kadın olduğunu, zor zamanlarınızda kendini değil de hep daha çok sizi düşündüğünü aklınıza getirin. Bir kadının hayatının yeterince zor olduğunu unutmayın. Bu dönemde ona yardımcı ve destek olursanız karşılığını misli misli alacağınızı da…

Sabır ve sükunet içinde, sevgi ve çikolata dolu regl dönemleri geçirmenizi diliyorum…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keklik resimleri

Ankara Kedi Evi

Posta Güvercin Türü