Bir Patilik Huzur

Bir Patilik Huzur
Kendinizi çok yalnız, mutsuz, yorgun hissettiğinizde; canınızın sıkkın olup, kimseye dert anlatmak istemediğinizde yardımınıza koşacak birilerini biliyorum. Dertlerinizi anlatıp bunalmadan, konuşmaya gerek duymadan sadece onun hareketleriyle rahatlayabilirsiniz. Hem sizin ona hem onun size ihtiyacı var. Çok büyük bir şey beklemeyin, bahsettiğim sadece kedi. Evet, her gün sokakta gördüğünüz küçük bir hayvandan bahsediyorum. Hiç farkına varmamış ya da ön yargılı davranmış olabilirsiniz. Ancak dikkat ettiğinizde inanılmaz bir terapist olduğunu fark edeceksiniz. Ben size kendi kedim olan Luna’nın hallerinden ve bana ne kadar iyi geldiğinden bahsedeceğim. Siz de bir kedi insanı nasıl mutlu ve huzurlu edebilir onu görmüş olacaksınız.

Öncelikle Luna’nın nasıl geldiğini anlatmak istiyorum. Garsonluk yaptığım zamanlardı. Eve inanılmaz yorgun geliyordum. Onca insanla uğraşmak, strese girmek ve dokuz saat boyunca ayakta çalışmak sinirlerimi oldukça yıpratıyordu. Evden dışarı adım atacak halim de kalmıyordu. Tabii bunlar da giderek mutsuzlaşmanın kapısını aralıyordu. Bir gün yine işten gelmiş yorgun yorgun üzerimi değiştirirken annemin sesini duydum. Apartmandaki birinin hayvanını seviyor diye düşündüm. Devam edince çıkıp baktım ve inanamayacağım bir tabloyla karşılaştım. Asla kedi istemeyen babam ve önünde bir sokak kedisi. Üşümüş, acıkmış, babamın paçasına yapışmış, babam da kıyamamış eve getirmiş. Uzun zamandır kedi isteyip, eve getiremediğim için bu fırsatı asla kaçıramam dedim. Luna titriyordu, hasta olmuştu. Hemen karnını doyurduk, sarıp sarmaladık. O artık bizim kedimizdi. Çok mutluydum tabii ama bana da aileme de bu kadar iyi geleceğini düşünemezdim açıkçası. Şiddetle tavsiye ediyorum, derdinizi tasanızı götürüp, minik minik huzurlar bırakıyorlar yerine. Aşağıdaki fotoğraflara bakıp ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

Peki bir kediyle nasıl mutlu olursunuz ?
Sabah uyandığınızda, miskin miskin evin içinde yürürken onu gördüğünüzde istemsiz bir gülümseme gelecektir. Şaşkınlığı, masumluğu hem komik hem dayanılmaz derecede tatlıdır çünkü. Güne huzurlu başlarsınız ve kocaman bir iyi ki dersiniz…

Bir Patilik Huzur
Bir Patilik Huzur
Gün içinde hep yanınızda olacaktır. Birlikte bir sürü şey yapabilirsiniz. Mesela yağmuru izleyebilir,

Bir Patilik Huzur
Uyuyabilir,

Bir Patilik Huzur

Hatta çalışabilirsiniz.

Bir Patilik Huzur

Bir Patilik Huzur

Bazen tam çalışmaya heveslenip odaklandığınızda, sevgi ihtiyacı tutacaktır ve sonuç:

Bir Patilik Huzur

Tabii ki kızamazsınız, bu zararsız engeller bile size huzur verir. Bir de kocaman gülücükler…

Bir Patilik Huzur

Yanınızda değilse zaten uyuyordur. Bunu bildiğiniz halde nerede olduğunu görmek istersiniz. Görmeniz de yetmez, uzun uzun izleyip huzur depolaması yaparsınız.

Bir Patilik Huzur

Bazen durup sizi izleyebilir. Çünkü size hayrandır. 

Bir Patilik Huzur

Bazen küsebilir, çünkü o sizin şımarık çocuğunuzdur ve istediğini yapmamışsınızdır ya da ilaç vermek zorunda kalmışsınızdır.

Bir Patilik Huzur

Bazen ortadan kaybolur ve sizi telaşa sokar. Aslında sesinizi duyuyor ya da sizi görüyordur. Deli gibi onu ararsınız. Bulduğunuzda ise yine kocaman bir iyi ki…

Bir Patilik Huzur

Her halleri mutluluktur. Yaramazlık yapsalar bile kıyamazsınız. Eğer siz de olumsuz duygulara kapılmışsanız, sahiplenmekte kararsızlık yaşıyorsanız hiç düşünmeyin derim. Burada dikkat etmeniz gereken nokta kediyi satın almayıp sahiplenmenizdir. Satın aldığınızda onlara iyilik yapmış olmuyorsunuz. Tıpkı eski zamandaki köle ticareti gibi düşünün. Köleler önemsenmiyor, kazançları önemseniyordu. Hayvan ticaretinde de aynı o şekilde. Onlara bunu yapmaya hakkınız var mı? Barınaklardan ya da sokaktan sahiplenmeniz en sağlıklı seçim olacaktır. Dünya onlara çok kötü davranıyor. Siz de hem kendinizi mutlu edebilir hem de ona sımsıcak, sevgi dolu bir yuva verebilirsiniz. Daha önemlisi bir can kurtarmış olursunuz. Ben kedim olduğu için ondan bahsetmek istedim. Siz başka bir hayvan da sahiplenebilirsiniz. Unutmayın! Hepsinin size ihtiyacı var. Bir patilik huzur diliyorum…


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keklik resimleri

Ankara Kedi Evi

Posta Güvercin Türü