Sen De Güzelsin

Sen De Güzelsin
Sen De Güzelsin

Aynaya bakıp kendinizi sık sık incelersiniz. Bu çok keyifli bir şey. Fakat nasıl bir pencereden ve nasıl bir gözle incelediğiniz önemli. Camları kararmış, çirkin bir pencereden de bakıyor olabilirsiniz, pırıl pırıl, tertemiz bir pencereden de. Belki başkasının gözünden bakıyorsunuz, belki de tamamen kendi gözünüzden. Bunların kararını düşünüp belirleyin lütfen. Bu konu hayata bakışınızı, mutluluğunuzun yönünü ve hatta kim olduğunuzu belirleyecektir.

Eminim çoğunuz muazzam bir güzellikte olduğunuzun farkında değilsiniz. Göremiyorsunuz çünkü buna neden olan bir çok etken var. Bir kere toplumun sizi nasıl görmek istediğine takıyorsunuz kafayı. Öyle illet bir şeydir ki bu toplum gözü, yaşama sevincinizi söndürür. Takmayın buna. Kimseyi dinlemeyin. Eğer başkalarının, dış görünüşünüz hakkında söz sahibi olduğunu düşünüyorsanız, o zaman hepsinin dediğini yapmalısınız değil mi? Bir kulak verdiğinizi farz adin şimdi. Şişmansanız zayıf ol diyecekler, zayıfsanız şişman. Saçlarınız uzunsa ve kadınsanız at gibi, erkekseniz kız gibi; kısaysa ve kadınsanız erkek gibi, erkekseniz demode diyecekler. Mavi gözlüyseniz kenafir, kahverengi gözlüyseniz sıradan diyecekler. Kısaysanız çok kısa, uzunsanız çok uzun diyecekler. Diyecekler de, diyecekler… Siz bunlardan hangi biri olmaya ya da olmamaya çalışacaksınız? Bir yaptığınızı öbürü beğenmez, diğer yaptığınızı başkası… Bedeniniz onların deneme tahtası değil. Siz de bunun farkında olmalısınız.

Kendinizde neyi kusur gördüğünüzü düşünün. Kalın bacaklarınız, cılız vücudunuz, kısa boyunuz, büyük burnunuz, çarpık dişleriniz, selülitleriniz… Saymakla bitmez ki… Yeter ki kusur arayın siz. Kusurlar şöyle dursun, bir de güzel yanlarınızı düşünün. Sizdeki gözler, sizdeki bacaklar, eller, saçlar bir başkasında yok. Sadece sizde var. Her yeriniz, her şeyiniz benzersiz ve tek. Sırf bunları düşünerek bile beğenebilirsiniz kendinizi. Değiştirmek istediğiniz bir şey varsa bunda da özgürsünüz. Siz nasıl mutlu olacaksanız öyle olmalı her şey. Aynaya baktığınızda sizi bir piercing ya da dövme mutlu edecekse yaptırın gitsin. Yenilik yaptıktan sonra aynaya bakıp bakıp mutlu olmanın hazzını bilirsiniz. Burada önemli olan bu değişimi, yeniliği kendiniz istediğiniz için mi, yoksa başkaları eleştirdiği için mi yaptırdığınız. Burnunuz büyükken mutluysanız bırakın öyle kalsın. Tüm o acıları sizin yerinize başkaları çekmeyecek. Saçınızı değiştirmek istiyorsanız kendi sevdiğiniz renge boyayın. Başkası sizi arada bir görüyor, siz ise her gün. Onlar size bakıp mutlu olmasa da olur, siz mutlu olun yeter.

Bir de kusurlarınızı sevmeye ne dersiniz? Değiştirmek istemiyorsanız onlarla yaşamak zorundasınız. Bunu keyifli hale getirebilirsiniz. Onları kabul edin ve sevin. Düzelmiyorsa sizindir, onlarla dost olun. Misal ben selülitlerimle barıştım. Belirlenen güzellik çerçevesi içinde olmak zorunda değilsiniz. Size özgü ayrıntılar bedeninizi özel kılar. Böyle düşünürseniz, her aynaya baktığınızda daha mutlu olan yeni kendinizle tanışacaksınız. Ben şu an diyet yapıyorum ve kilo vermeye çalışıyorum. Fakat bunu, ‘’biraz kilo ver, aslında yüzün güzel kilo versen fıstık gibi olursun’’ dedikleri zaman değil de, kendimi farklı görmek istediğim zaman yapmaya karar verdim. Kendimi şimdi de beğeniyorum, kilo verdikten sonra da beğenmeye devam edeceğim. Saçlarımı sarı yaptığımda, aslında hala, bana yakışmadığını, koyu renk boyatmam gerektiğini söyleyen kişiler de var; tonunu değiştirmem gerektiğini ya da her şekilde güzel olduğunu söyleyen de var. Ben de şunu çok iyi biliyorum; saçımın bana en çok yakışan tonu benim beğendiğim tonu. Hatta bu konuyla ilgili yaşadığım ufak bir şeyi sizinle paylaşayım. Arkadaşımı görmeye gittiğimde saçımı değiştirme fikrimi söyledim. Masada beni birkaç kez görmüş başka bir kadın dönüp bana, ‘’ ay canııım, o sana hiç yakışmaz ki’’ dedi. E yok artık yahu, sana ne be kardeşim. Tasası sana mı düştü şimdi… Ben nasıl güzel göreceksem o bana yakışır.

Demem o ki, hepiniz çok güzelsiniz. Sadece bunun farkında değilsiniz. Aynaya bakıp kendinizi pırıl pırıl bir pencereden ve kendi gözünüzden görmeniz dileğiyle…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keklik resimleri

Ankara Kedi Evi

Posta Güvercin Türü