Ders Çalışma İsteğini Arttırma ve Motivasyon

Ders Çalışma İsteğini Arttırma ve Motivasyon
Ders Çalışma İsteğini Arttırma ve Motivasyon

Bu hususta ilk yapmanız gereken şeyi hemen söyleyeyim: Hedefinizi bilmek! Ne için ders çalışacaksınız ve ne kadar başarılı olmak istiyorsunuz? Hedefinizi koydunuz, tam başarı istiyorsunuz ama bir türlü istek gelmiyor. Bahaneler bulup erteliyorsunuz, tabii ki bunun ardından bir huzursuzluk hissediyorsunuz. Aslında sizin motivasyona ihtiyacınız var.

Bence motivasyonun en önemli kaynağı hayal kurmak. Ulaşacağınız başarı sonrasında sizi bekleyen konumu bir düşünsenize! Çalışmışsınız, başarmışsınız ve artık istediğinize sahipsiniz. Tüm alkışlar, tüm tebrikler sizin. Yaşayacağınız güzel günleri, başarmanın size getireceği huzur ve mutluluğu hayal edin. Kazanmış gibi düşünün, neler yapardınız düşleyin. Bu heyecanınızı arttırarak sizi çalışmaya motive edecektir.

Sıradaki işiniz engelleri belirlemek. Zorlukları görüp ona göre hareket etmelisiniz. Engelleri ve zorlukları gördünüz. Şimdi bunları nasıl aşabilirsiniz onları irdeleyin. Hiçbir sorun üstesinden gelinemeyecek kadar büyük olamaz. Eğer aksini düşünüyorsanız yanlışınız var demektir. Demek ki siz hala, sizdeki gücün farkında değilsiniz. Zorlukları aşmak için en önemlisi kendinin farkında olmak ve kimseyi dinlememektir. Başkaları size yapamazsın diyebilir hatta en yakınlarınız bile diyebilir. Zaten hayatımız boyunca böyle insanlarla uğraşacağız, aşmamız gereken engellerden biri de bu insanlar olacak. Bu yüzden ‘’yaparım’’ deyin. İnanın bu konuda sizden daha haklı birisi olamaz.

Öncelikle çalışacağınız oda ya da ortam kesinlikle dağınık olmamalı ve mümkün mertebe sessiz olmalı. Çalışmaya oturmadan önce de bir kere tuvalete gitmekte fayda var. Eğer yemek yedikten sonra çalışacaksanız soda içmenizi de öneriyorum. Bunlar sizi rahatlatacak, üzerinize rehavet çökmesini engelleyecektir.

Tüm bunları uyguladınız; eylem zamanı! Şimdi alışma ortamınızı yaratmalısınız. Ben size kendi masamdan örnekler vererek faydalı olabilecek fikirler sunacağım. Bunları çeşitlendirmek, kendinize uyarlamak size kalmış. Fotoğraftaki benim masam, sizin de böyle çalışabileceğiniz özel bir ortamınız varsa şanslı kısımdansınız. Diyelim ki odanız yok. Hemen üzülmeyin, yeterince isterseniz kendinize ortam yaratabilirsiniz. Peki motivasyonunuzu arttıracak çalışma ortamı nasıl olmalı? Kesinlikle aydınlık olmalı. Loş ışık ilk başta hoşunuza gidebilir belki ama odaklanmaya başladıkça farketmeseniz de sizi zorlayacak ve bir süre sonra uykunuz gelecektir. Pencere önleri benim en sevdiğim ortamdır, siz de deneyin inanılmaz iyi hissettiriyor (perde açık olursa daha iyi olacaktır). Pencere önü bulamadıysanız en büyük tavsiyem bir masa lambasıdır. Öğrenci yurdunda kalırken benim de masam duvara bakıyordu, ben de aydınlık bir ortam istediğim için bir masa lambası aldım. Çok pahalı bir şey olmasına gerek yok. Ben masamdaki lambayı 10 TL’ye almıştım. Bu sayede odaklanmanızın da kolaylaştığını göreceksiniz.

Aydınlık ortamı oluşturdunuz, bir masayı ayarladınız. Masanızda ne olmalı? En başta su olmalı. Asla ama asla suyunuz olmadan oturmayın. Arada bir su içmek hem sizi rahatlatır hem de nefes almanızı sağlar. Ayrıca susadığınızda kalkmak zorunda kalmazsınız. Her şeyi eksiksiz olarak masanıza ya da en yakın yere koyun. Defalarca kalkıp bir şeyler aramak zaman kaybettirdiği gibi isteğinizi de azaltacaktır. Hazırlığınız da tamam. Müzik ve kahve ikilisini deneyin. Ben size sütsüz ve şekersiz bir kupa kahve öneriyorum. İçemeyenler tabii ki şeker kullanabilir ancak süt koymanız kahvenin etkisini kıracaktır, yani ne kadar az o kadar iyi. Kahvenin odaklanmaya sihir gibi bir etkisi var. Uykuyu önlüyor, zımba gibi oluyorsunuz. Fakat midesi rahatsız olanlar tüketirken dikkat etmeli. İnceden bir klasik müzik ruhunuza iyi gelecektir. Hem motivasyonunuzu arttıracak hem isteğinizi kamçılayacak hem de ölü sessizliği bozarak, rahatsız etmeden size destek olacaktır. Atıştırmalıkları abartmayın. Biraz çikolata ya da bunun gibi ufak tefek şeylerin kimseye zararı olmaz ama abarttığınızda dikkatiniz dağılabilir.

Geldik fiziksel aksesuar v.b araçlara. Ben size soft renkleri tercih etmenizi tavsiye edeceğim. Fazla koyu ve canlı renkler dikkatinizi dağıtır ya da gözünüzü yorar. Benim tercihim açık pembe ağırlıklı ve tabii ki maviye de bayılıyorum. Sizi gördükçe mutlu edecek eşyalar edinebilirsiniz. Mesela ben bir susak boyadım, arkadaşımın hediyesi olan küçük bisikletle penceremin önüne koydum. Yanlarına da küçük çiçekler koymak istiyorum ancak bir kedim var ve çiçekleri eşelemeyi çok seviyor, sizin ortamınız uygunsa koymanızı tavsiye ederim. Renkli kalemler, not defterleri, stickerlar gördükçe içinizi açacak, sizi mutlu edecektir. Çeşitli mumlar ya da bunlara benzer minimal eşyaları tercih edebilirsiniz. Size bir tavsiyem de bu ortama fotoğraf koymamanızdır. Farkında olmadan anılara dalıp gidersiniz, çalışmak da yalan olur. Fotoğraf yerine sevdiklerinizden gelen minik, güzel eşyaları da ortamınızda bulundurabilirsiniz. Bunları abartmadan, çalışma ortamını daraltmadan ve karmaşıklaştırmadan yapmalısınız.

Artık çalışmaya hazırsınız. Şimdi çalışıp, başarıp hayallere yürüme zamanı. Şunu asla unutmayın: Bu hayat sizin ve önce kendiniz için yaşamalısınız. İsteyen herkes, her şeyi yapabilecek güce sahiptir. Siz de öyle… Gücünüzün farkında olup, istediğiniz her şeyi başarmanız dileğiyle…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keklik resimleri

Ankara Kedi Evi

Posta Güvercin Türü